Με αφορμή κάποιο post σε ένα συντροφικό blog, το μυαλό μου άρχισε να ταξιδεύει…
Νοσταλγώ…Τις φοιτητικές μου μέρες… Εκείνες τις ωραίες εποχές που το μόνο μας πρόβλημα ήταν αν θα προλάβουμε να πιούμε 2 ή τρείς καφέδες τη μέρα, και αν το βράδυ θα φορέσουμε ξώπλατο ή φούστα (μην τα βγάλουμε όλα έξω μονομιάς….).
Δεν πάει πολύς καιρός που τελείωσα τη σχολή (θεωρητικά γιατί ακόμα πτυχίο δεν έχω αξιωθεί να πάρω, με βασανίζει μια πτυχιακή που δεν βρίσκω χρόνο να την κάνω…). Ένας χρόνος και κάτι μήνες πέρασαν, από τότε που μαζί με τη ζωή 4 χρόνων στριμωγμένη σε κούτες (52 ο αριθμός τους, ναι και όμως 52 κούτες χρειάστηκαν, για να χωρέσουν αναμνήσεις, ενθύμια, αγάπες , χωρισμούς, χαρές και λύπες 4 χρόνων…), πήρα το δρόμο του γυρισμού. Ένας γυρισμός ερμαφρόδιτος, γιατί ενώ γύριζα στο μέρος που έζησα 17 ολόκληρα χρόνια ένιωθα τόσο ξένη….Γύρισα όμως, και κατάφερα και ενσωματώθηκα σε αυτήν την τεράστια πόλη που χωράει τους πάντες και τα πάντα..
Ένας χρόνος και κάτι πέρασε και αν και ακόμα κρατάω επαφές με κάποιους συμφοιτητές μου, χρειαζόταν ένα post για να νοσταλγήσω εκείνες τις μέρες. Τότε που παρέα με καφεδάκι δίπλα στη λίμνη της Καστοριάς είχαμε βαλθεί να αναλύσουμε τεράστια ζητήματα.
Θυμάμαι τις πιο έντονες διαφωνίες. Ο ανήσυχος της παρέας, υποστήριζε ότι το marketing είναι αυτό που ορίζει τη ζωή μας. Εγώ σαν αντιδραστικό στοιχείο διαφωνούσα! «Μα τι είναι αυτά που λες, ο καθένας από εμάς ελέγχει τι λαμβάνει από τη διαφήμιση και τι όχι. Δεν είμαστε υποχείρια των διαφημιστών.»! Εκείνος επέμενε «Η δύναμη της τηλεόρασης είναι τεράστια, δεν μπορείς να φανταστείς τι παραστάσεις σου περνάει υποσυνείδητα! Οι διαφημιστές αποφασίζουν τι θα σου αρέσει και τι θα απορρίψεις.» . «Εγώ διαθέτω κριτική σκέψη!» Έλεγα… « Επεξεργάζομαι τι βλέπω, και κρατάω μόνο όσα θέλω…». Φούντωνε η συζήτηση , κάθε φορά και περισσότερο. Σκεφτόμασταν, ψάχναμε να βρούμε επιχειρήματα να πείσουμε ο ένας τον άλλο…Παραγωγικές συζητήσεις…
Ακόμα και σήμερα άκρη δεν έχουμε βρει μεταξύ μας. Είναι ένα θέμα στο οποίο θα διαφωνούμε πάντα. Όμως ,αυτό που εγώ δεν είχα αντιληφθεί είναι ότι ο κόσμος δεν έχει τις ίδιες παραστάσεις με εμάς. Μπορεί εμείς που μορφωθήκαμε προς αυτήν την κατεύθυνση και αναλύσαμε λίγο τα ΜΜΕ να διαθέτουμε όντως κριτική σκέψη, και να μπορούμε πράγματι ως ένα βαθμό να ελέγχουμε τι παίρνουμε και τι όχι, αλλά όλοι αυτοί οι άνθρωποι που παρακολουθούν τα ΜΜΕ δεν διαθέτουν ίχνος κριτικής σκέψης!
Οι Έλληνες μοιάζουν πια περισσότερο με Αμερικάνους…Η αμφισβήτηση έχει πάει περίπατο… Αποδεχόμαστε ό,τι μας πασάρουν , όπως μας το πασάρουν.
Αυτό που ο κόσμος δεν μπορεί να αντιληφθεί (και απορώ για ποιο λόγο είναι τόσο δύσκολο), είναι ότι τα ΜΜΕ δεν είναι φιλανθρωπικές οργανώσεις. Πρόκειται για οργανισμούς καθαρά κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Αυτό έχει ως συνέπεια να υποστηρίζουν και να προβάλλουν ανθρώπους και συμφέροντα που είναι συνυφασμένα με το κέρδος τους. Αυτό δεν είναι κακό, είναι απλά φυσιολογικό. Δεν φταίνε εκείνοι που υποστηρίζουν τα συμφέροντά τους, αλλά εμείς που τους στηρίζουμε χωρίς να μας συμφέρει. Ας λειτουργήσουμε επιτέλους κοιτώντας το δικό μας συμφέρον!
Νοσταλγώ…Τις φοιτητικές μου μέρες… Εκείνες τις ωραίες εποχές που το μόνο μας πρόβλημα ήταν αν θα προλάβουμε να πιούμε 2 ή τρείς καφέδες τη μέρα, και αν το βράδυ θα φορέσουμε ξώπλατο ή φούστα (μην τα βγάλουμε όλα έξω μονομιάς….).
Δεν πάει πολύς καιρός που τελείωσα τη σχολή (θεωρητικά γιατί ακόμα πτυχίο δεν έχω αξιωθεί να πάρω, με βασανίζει μια πτυχιακή που δεν βρίσκω χρόνο να την κάνω…). Ένας χρόνος και κάτι μήνες πέρασαν, από τότε που μαζί με τη ζωή 4 χρόνων στριμωγμένη σε κούτες (52 ο αριθμός τους, ναι και όμως 52 κούτες χρειάστηκαν, για να χωρέσουν αναμνήσεις, ενθύμια, αγάπες , χωρισμούς, χαρές και λύπες 4 χρόνων…), πήρα το δρόμο του γυρισμού. Ένας γυρισμός ερμαφρόδιτος, γιατί ενώ γύριζα στο μέρος που έζησα 17 ολόκληρα χρόνια ένιωθα τόσο ξένη….Γύρισα όμως, και κατάφερα και ενσωματώθηκα σε αυτήν την τεράστια πόλη που χωράει τους πάντες και τα πάντα..
Ένας χρόνος και κάτι πέρασε και αν και ακόμα κρατάω επαφές με κάποιους συμφοιτητές μου, χρειαζόταν ένα post για να νοσταλγήσω εκείνες τις μέρες. Τότε που παρέα με καφεδάκι δίπλα στη λίμνη της Καστοριάς είχαμε βαλθεί να αναλύσουμε τεράστια ζητήματα.
Θυμάμαι τις πιο έντονες διαφωνίες. Ο ανήσυχος της παρέας, υποστήριζε ότι το marketing είναι αυτό που ορίζει τη ζωή μας. Εγώ σαν αντιδραστικό στοιχείο διαφωνούσα! «Μα τι είναι αυτά που λες, ο καθένας από εμάς ελέγχει τι λαμβάνει από τη διαφήμιση και τι όχι. Δεν είμαστε υποχείρια των διαφημιστών.»! Εκείνος επέμενε «Η δύναμη της τηλεόρασης είναι τεράστια, δεν μπορείς να φανταστείς τι παραστάσεις σου περνάει υποσυνείδητα! Οι διαφημιστές αποφασίζουν τι θα σου αρέσει και τι θα απορρίψεις.» . «Εγώ διαθέτω κριτική σκέψη!» Έλεγα… « Επεξεργάζομαι τι βλέπω, και κρατάω μόνο όσα θέλω…». Φούντωνε η συζήτηση , κάθε φορά και περισσότερο. Σκεφτόμασταν, ψάχναμε να βρούμε επιχειρήματα να πείσουμε ο ένας τον άλλο…Παραγωγικές συζητήσεις…
Ακόμα και σήμερα άκρη δεν έχουμε βρει μεταξύ μας. Είναι ένα θέμα στο οποίο θα διαφωνούμε πάντα. Όμως ,αυτό που εγώ δεν είχα αντιληφθεί είναι ότι ο κόσμος δεν έχει τις ίδιες παραστάσεις με εμάς. Μπορεί εμείς που μορφωθήκαμε προς αυτήν την κατεύθυνση και αναλύσαμε λίγο τα ΜΜΕ να διαθέτουμε όντως κριτική σκέψη, και να μπορούμε πράγματι ως ένα βαθμό να ελέγχουμε τι παίρνουμε και τι όχι, αλλά όλοι αυτοί οι άνθρωποι που παρακολουθούν τα ΜΜΕ δεν διαθέτουν ίχνος κριτικής σκέψης!
Οι Έλληνες μοιάζουν πια περισσότερο με Αμερικάνους…Η αμφισβήτηση έχει πάει περίπατο… Αποδεχόμαστε ό,τι μας πασάρουν , όπως μας το πασάρουν.
Αυτό που ο κόσμος δεν μπορεί να αντιληφθεί (και απορώ για ποιο λόγο είναι τόσο δύσκολο), είναι ότι τα ΜΜΕ δεν είναι φιλανθρωπικές οργανώσεις. Πρόκειται για οργανισμούς καθαρά κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Αυτό έχει ως συνέπεια να υποστηρίζουν και να προβάλλουν ανθρώπους και συμφέροντα που είναι συνυφασμένα με το κέρδος τους. Αυτό δεν είναι κακό, είναι απλά φυσιολογικό. Δεν φταίνε εκείνοι που υποστηρίζουν τα συμφέροντά τους, αλλά εμείς που τους στηρίζουμε χωρίς να μας συμφέρει. Ας λειτουργήσουμε επιτέλους κοιτώντας το δικό μας συμφέρον!
Για όσους δεν καταλαβαίνουν τι εννοώ ας κάνουν το κόπο να πατήσουν στο link του alzap. Διαβάστε το τελευταίο post σχετικά με τη ΔΕΛΦΙΝΙ Α.Ε. και ελπίζω να καταλάβετε…
well...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι σίγουρος ότι ο ανήσυχος φιλος σου έχει καταλάβει πλέον ότι και να μελετήσεις και να παρακολουθείς απο μέσα τα μμε και τις καταχωρήσεις μέσα σε αυτά είσαι και πάλι στην θέση πρόβατο φαγάνα εικόνας.
Εννοώ ότι για να σκεφτεί κάποιος και να γράψει μια διαφήμιση πρέπει να είναι και αυτός βουτηγμένος μέσα στον βάλτο του marketing για να νιώθει σαν πελάτης, σαν μέλος του κοινού στόχου. Και αυτό για να είναι περισσότερο αποτελεσματικός στις τεχνικές του.
Οπότε που καταλήγουμε? Είτε σπουδάσεις είτε όχι, η εικόνα έχει περισσότερη δύναμη στα κριτικά σου εμπόδια.Τέλος.
Η δύναμη της εικόνας είναι μεγάλη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δύναμη του μυαλού ακόμα μεγαλύτερη...
Σπουδάζοντας προπονείς το μυαλό σου να επεξεργάζεται τις εικόνες. Οι διαφημιστές έχουν το πλεονέκτημα να γνωρίζουν από πριν τις συνέπειες της διαφήμισης που σχεδίασαν.
Συνεπώς μπορούν να γλυτώσουν...
Είναι κάτι σαν το γαργαλητό. Δεν μπορείς να γαργαλήσεις τον εαυτό σου.
Μη ξεχνάτε κύριε modus viventi όλα είναι παιχνίδι του μυαλού...
Τα σέβη μου
Αν μπορούσαμε να ελέγξουμε τι μας περνάει και τι όχι μια διαφήμιση ακόμα και για εμάς που δουλεύουμε στο χώρο αυτό, θεωρώ οτι θα είχε έρθει το τέλος του κόσμου. Γιατί αν μπορούσαμε να ελέγξουμε οτιδήποτε καταγράφεται στο υποσυνείδητό μας τότε τα πράγματα δε θα ήταν και τόσο καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνωμη για το απρόσκλητο απλα είπα να πω ενα γεια καταθέτοντας και μια άποψη.
Καλημέρα
Καλώς ήρθες κροκόδειλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι είναι ευπρόσδεκτοι σ'αυτό το Blog.Αρκεί να έχουν άποψη και να τη λένε...:P
Σίγουρα δεν μπορείς να ελέγξεις ό,τι καταγράφεται στο υποσυνείδητό σου. Μπορείς όμως να φροντίσεις να εκπαιδεύσεις το μάτι σου και το μυαλό σου...
Δεν ξέρω αν πιάνεις τι εννοώ.
Και πάλι δεν είναι αρκετό, αλλά είναι ένα βήμα...
Εγώ από όλα αυτά, συγκράτησα πως η φοιτητική ζωή είναι η καλύτερη :D
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφιάλτη : Κάτι είναι και αυτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα!
Δεν βλέπω διαφημίσεις.. ;p
ΑπάντησηΔιαγραφήif..igenia
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην καλύτερη δουλειά κάνεις!!!!
Χαχα
Καλωςήρθες!
εγω δεν βλεπω μπροστα μου και οταν δω κλεινω τα ματια και οταν τα κλεινω ονειρευομαι και οταν ονειρευομαι τους σκοτωνω ολους με πολυβολα
ΑπάντησηΔιαγραφή"...Οι Έλληνες μοιάζουν πια περισσότερο με Αμερικάνους…Η αμφισβήτηση έχει πάει περίπατο… Αποδεχόμαστε ό,τι μας πασάρουν , όπως μας το πασάρουν..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαφωνώ με το παραπάνω, εκεί που συμφωνώ είναι ότι προσπαθούν να μας κάνουν σαν τους Αμερικάνους.
Το marketing δεν είναι βάλτος για μένα. Είναι επιστήμη.
Άλλο το marketing και άλλο τα συμφέροντα τύπου ΔΕΛΦΙΝΙ Α.Ε.
Εκείνου που χρειάζεται είναι επαγρύπνηση γενική ώστε "...να εκπαιδευτεί το μάτι και το μυαλό σου..."
Η αλήθεια είναι ότι το διαδίκτυο έχει βοηθήσει αρκετά σε αυτό.
P.S.1.Υπάρχει και μια άλλη λεπτή παράμετρος, ότι αρκετοί άνθρωποι δεν προλαβαίνουν καν να επεξεργαστούν τις πληροφορίες του χαζοκουτιού, λόγω διαφόρων δικών τους προβλημάτων και έτσι τις δέχονται άκριτα και ενδεχομένως τις αφομοιώνουν.
P.S.2. Πάλι πολλά έγραψα :(
polina kalispera ..
ΑπάντησηΔιαγραφήpoli oreo to post sou..
se meleto kai ta leme..
kalinixta sas.
Συμμετείχα αρκετές φορές σε παρόμοιες συζητήσεις. Πράγματι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα. Τι είναι ακριβώς το μάρκετινγκ και πού μας κατευθύνει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα είναι ότι αρχικά πίστευα ότι ως αντικείμενο σπουδών ήταν μια απάτη. Δουλεύοντας όμως, ανακαλύπτω ολοένα και περισσότερο ότι τελικά μάθαμε περισσότερα πράγματα απ'όσα νόμιζα. Πώς να βλέπεις πίσω από κάποιες εικόνες, λόγια, σήματα και σχήματα.
Ενδιαφέρον, αν μη τι άλλο.
@ Σκουλικι
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα όνειρα εκφράζουν την ψυχοσύθεση του καθενα...Μήπως πρέπει να το κοιτάξεις???
@Matrix
1. Προσπαθούν και το καταφέρνουν στις περισσότερες περιπτώσεις να μας κάνουν να φερόμαστε σαν Αμερικάνοι..
2.Το Marketing ειναι επιστήμη που χρησιμοποιείται για να χειραγωγούνται οι πολίτες, για να διαμορφώνεται η "κοινή γνώμη". (όλα αυτά σύμφωνα με τα λεγόμενα του "ανήσυχου φίλου μου)
3. Όντως η δύναμη της εικόνας είναι τεράστια...Το αποτέλεσμα μετράει, ότι τελικά επηρεάζει...
4. Γράφε όσο θες..όπως λέει και ο Βενιζέλος "Μέσα από εδώ θα κάνουμε συζήτηση..."...
@Wasilias tou dasous
Καλημέρα...Ευχαριστώ!
@krokodeilas
Αναμφισβήτητα το marketing είναι μαγεία. Όταν εκπαιδεύεσαι να μεταφράζεις το "τι θέλει να πει ο ποιητής" είναι μαγεία...
Είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, και αλοίμονο μην πέσει στα λάθος χέρια...Επειδή ακριβώς "παίζει" με το υποσυνέίδητο των ανθρώπων, είναι κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις εύκολα.
Σας ευχαριστώ όλους!
το εχω κοιταξει ειναι αθεραπευτο απλα οταν με χαιδευουν ηρεμω .. και τα χαπια ειναι δυναμωτικα για να τα βλεπω ολα ροζ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα κούκλα μου , χθες προσπαθησα να σου αφήσω σχόλιο και ο blogger δεν το δεχόταν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜας έκαναν οχι παγκοσμιοποίηση αλλά αμερικανοποίηση = εντελώς αποβλακωμένους !
@skouliki
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτο που τα βλέπεις όλα ροζ το έχω από μικρη...
Λες να έπεσα στο καζάνι με τα χάπια (σαν το Οβελιξ???)
ααααααααααα...Μη μου βάζεις ιδέες...
@trelofantasmeni
Καλημέρα κούκλα μου,
Με σαμποτάρουν διαδυκτιακά...
xaxa
λες ?? εγω σαν κολυμπηθρα το θυμαμαι με εναν μουσια να με χουφτωνει
ΑπάντησηΔιαγραφή